maandag 20 februari 2012

VRAAG VAN DE WEEK (3) Zelf kiezen?



"Veel moeders twijfelen tussen een carrière en fulltime moederen. Wat is het beste voor jezelf en voor je baby? En hoe vind je de juiste balans tussen een baan en kinderen?
Er is veel discussie of een kind beter af is met een ambitieuze, hard werkende moeder of met een moeder die thuis elke dag voor de kinderen zorgt. Wat je ook kiest er zullen altijd mensen zijn die kritiek hebben op de uiteindelijke keuze van een moeder. Wanneer je fulltime moeder bent, zullen er mensen zijn die commentaar hebben omdat je financieel afhankelijk bent van je partner. En wanneer je voor een carrière kiest, zullen er mensen zijn die commentaar hebben omdat je je kind op de tweede plaats zou zetten."
(Voor het hele artikel klik hier )

Toen ik dit las moest ik denken aan een reactie die bloglezeres Dineke onlangs plaatste onder dit bericht. Ze eindigde met de volgende opmerking: 

Ik heb al vaker gedacht, geef moeders geld, laat ze dan zelf kiezen wat ze er voor doen: kind er voor naar de opvang brengen of zelf besteden voor hun kind.

Wat is jullie idee hierover? Waarom zou je dit wel of niet willen?

3 opmerkingen:

  1. Ik zou blijven werken. Anders heb ik het gevoel buiten de maatschappij te staan en ik vind mijn werk erg leuk. Van dagen thuis zijn ga ik alleen maar keihard poetsen en mijn huis decoreren, terwijl ik veel nuttiger dingen kan doen met die tijd: kinderen lesgeven. Mijn eigen kinderen hebben het leuk bij de oppas en willen vaak niet mee naar huis. Sinds mijn kinderen naar de oppas gaan, slapen ze beter en spelen ze thuis ook beter.
    Dus voor mij is de keuze snel gemaakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ligt er denk ik ook aan hoe je samenstelling is van het gezin.
    Als je een gezin hebt met b.v twee kinderen die de hele dag naar school zijn,
    dan kan ik me voorstellen dat de muren soms op je af komen als je hele dagen thuis bent.
    Maar als je b.v een groot gezin hebt, dan heb je waarschijnlijk overdag geen tijd om er nog een baan naast te hebben. Mijn opmerking over dat geld was bedoeld om aan te geven dat het eigenlijk niet helemaal eerlijk is, dat opvang wordt vergoed en als je zelf je kinderen opvangt dan staat er niets tegenover. Het kost je eigenlijk geld, want je kan ook geen extra geld verdienen, omdat je niet buitenshuis werk.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar moet je dan ook perse buitenshuis werken, al zitten je 2 kinderen alletwee op school?
    Als jij er tevreden mee bent is het toch prima, en vrijwillig is er altijd wat te doen, maar dat willen er maar weinig, want dat levert geen geld op.
    Vaak gaat het toch om het meer geld binnen te wilen krijgen, voor allerlei luxe, en niet zo zeer omdat het werken buitenshuis zo fantastisch is...sommigen daargelaten...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis