VRAAG VAN DE WEEK (10) Wat doe jij als je flink ziek bent?


In het interview waar ik vorige week naar heb gelinkt, heb ik gezegd: ‘Je hoeft nooit ‘vrij’ te nemen als de kinderen ziek zijn…

Een blogleester reageerde hierop en ervaart dat  ook als een geweldig voordeel. Maar als zij zelf een keer goed ziek is(wat gelukkig niet vaak voorkomt), dan vindt ze het een groot nadeel dat ze thuisblijfmoeder is. Moeders die buiten de deur werken, brengen hun kinderen naar school, BSO, kinderdagverblijf, gastouder en kruipen zelf de rest van de dag onder de wol. Die mogelijkheid heeft ze niet en ze vindt het dan heel pittig om ofwel de dag door te ploeteren, ofwel hulp in te schakelen (ze is gezegend met lieve familie en goede vrienden, maar die wonen allemaal ver weg én hebben hun eigen schema)…

De vraag van deze week is: Hoe doe jij dat als 'manager van het gezin' als je zelf eens flink ziek bent? Neemt je man vrij of regel je wat anders?

Reacties

  1. Gelukkig is het zelden voorgekomen, en als het zo was, dan sleep je, je de dag door, en zodra manlief thuis was, dook ik m'n bedje in, maar nogmaals, het is zeldzaam geweest, en nu zijn de kinderen al zo groot, dat ze best een keertje voor zichzelf zouden kunnen zorgen, met mij als "achterwacht" in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben ik niet zo heel vaak heeeel ziek, maar het is als ik me niet lekker voel, of "gewoon" ziek ben, ook gewoon doorploeteren.
    Als m'n man dan thuis komt van het werk, neemt hij het stokje over maar de was en het werk, tja dat stapelt zich dan even op.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben nu ziek... dat betekent dat er in het huis weinig gebeurt. Helaas is manlief ook ziek, en 2 van de 3 kinderen ook. We hebben het er maar van genomen. Lekker hangen, zo min mogelijk doen en een middagdut in bed.
    Vroeger toen ze klein waren sleepte ik me ook de dagen door, en toen ik een poosje echt heel erg ziek was en NIETS kon is mijn man thuis gebleven van het werk.
    Verder was het afzien en als het mogelijk was hulp vragen.
    Gelukkig zijn dat meestal maar uitzonderingen en red je het wel in een lagere versnelling.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!