VRAAG VAN DE WEEK (22) Hoe geduldig ben jij?

"Ik moet toegeven dat bidden om geduld nooit eerder aantrekkelijk was voor mij. Het klonk zo passief en ik vond dat er actie nodig was."
Zo begint een artikel op een mooie website.

"Het leven als moeder met kleine kinderen thuis is druk. Hoeveel we ook van onze kinderen houden, ons geduld kan behoorlijk getest worden als het lijkt alsof ze eindeloos iets van ons eisen, onze tijd, ons lichaam, onze slaap, alles lijkt soms wel geofferd te worden! Er kunnen van die lastige periodes zijn als kinderen ziek zijn, tandjes krijgen of als ze gewoon door een bijzonder veeleisend ontwikkelingstadium gaan, zoals de peuterpubertijd!"
Ga naar de website www.brunstad.org/nl om het hele artikel te lezen!

De vraag van deze week is: Vind jij het moeilijk om geduldig te zijn? Geeft dit weleens moeilijkheden in je gezin? Is Gods Woord hierbij ook een hulp voor jou?

Reacties

  1. Ik ben van nature geduldig. Maar wanneer ik een paar nachten niet goed slaap, merken de kinderen dat ik kortaf ben en minder geduldig. Aangezien ik echt moeite heb om op tijd in bed te komen, is dit iets waar ik aan moet werken. Wil ik een blije, geduldig moeder zijn dan zal ik mijn bedtijd in de gaten moeten houden. Goede vraag van de week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geduld is een onderdeel van de vrucht van de Geest. Hierin probeer ik dus niets van mezelf te verwachten. Ik merk dat ikd e ltste jaren daarin meer gegroeid ben, maar vind het nog altijd lastig een blije moeder te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geduld is iets wat ik pas de laatste jaren heb geleerd. Pas toen ik mijn eigen ongeduld terug zag in mijn kinderen en hen daarvoor terecht wees (de pot verwijt de ketel...), besefte ik pas hoe ongeduldig ik was. Alles en iedereen moest opschieten en doorgaan want ik had haast. En waarom had ik nou haast? Omdat mijn hoofd vol zat met alles wat ik belangrijk vond en wat ik wilde doen, maar in het licht van de eeuwigheid was dit allemaal niet zo belangrijk. Toen ben ik bewust gaan werken aan geduld/geduldig zijn.
    Wat een mooie uitspraak van Antoinette: 'daarin probeer ik dus niets van mezelf te verwachten'. Ik vertrouw ook op God in deze zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'n Dagelijkse strijd! Zelf lukt het me evenmin in eigen kracht - ik zie mijn tekorten. Ik moet dan erkennen dat ik ongeduld voel opkomen en me tot God wenden! Dat helpt. Da's het énige dat helpt, wat me kracht geeft om kalm en rustig te reageren. En ook achteraf moet ik nog vaak nog tot de conclusie komen dat mijn reactie nog veel kalmer en aangenamer had kunnen zijn. Ik ben een haastig, ongeduldig typje van nature :) Wat ik mooi vond in het artikel dat je aanhaalt is dat ze zegt: "Ik begon langzamer te worden." Ja, dat is iets waar ik ook aan werk: langzamer worden! Klinkt raar, maar ik heb het nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beetje late reactie, maar ben nu even je stukjes aan het doorlezen ( na even ertussenuit te zijn geweest) en dit stukje sprak me aan.
    Ik ben van nature ook een stresskipje, maar wat een genade dat ik niet hoef te blijven wie ik ben.
    De reactie van " scrapmatje" om eens stil te staan bij het waarom je nu eigenlijk ongeduldig bent vond ik mooi.
    In het licht van de eeuwigheid is veel niet belangrijk van wat voor mij op dat moment belangrijk lijkt.
    Ik merk dat, als ik ongeduld voel opkomen en dat bij God breng, God mij kracht geeft om in drukke situaties toch geduldig te zijn.
    Er is nog veel te leren.
    Fijn om zo weer opgebouwd te worden.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!