dinsdag 2 oktober 2012

Hoe houd jij je afspraken en taken bij?

Heb jij al een agenda of een kalender voor het nieuwe jaar?

Zelf gebruik ik al een paar jaar de 'Organizing Agenda'. Voor meer informatie hierover kun je hier klikken in combinatie met Outlook waar ik al mijn terugkerende taken inzet en deze voorzie van een kleurtje.

Ook zijn er talloze handige gezinskalenders waar je afspraken voor het hele gezin op kunt zetten.
Via de mailinglist van Groot Gezin kreeg ik deze tip door. Misschien kunnen jullie hier ook wel iets mee:
Kalender op Maat en voor de website kun je hier kijken!
Ook kun je tegenwoordig als gezin samen een agenda online bijhouden. Kijk maar eens hier.

Welke agenda en/of kalender gebruiken jullie? Heb je al jaren dezelfde of wissel je af? Welke zou jij andere gezinnen aanraden? Weten jullie handige kalenders voor gezinnen met vier of meer kinderen?


8 opmerkingen:

  1. Ik heb wel eens een gezinskalender gebruikt maar tegenwoordig gebruik ik altijd een gekregen agenda (van bedrijven enzo). Voor de weekplanning heb ik een magneet/whiteboard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed onderwerp... een agenda is al jaren heel belangrijk voor mij. Al vanaf mijn schooltijd. Ze worden ook zorgvuldig bewaard. Ik hield eerst van versieren. Later van een versierde agenda. En nog later- toen we geen cent te makken hadden- heb ik jaren een nibud agenda bijgehouden, incl. alle uitgaven de hele week door. Dat hielp mij enorm.
    Verder kwamen er allerlei agenda's voorbij, waarvan ik de meeste niets vond. Ik ben erachter dat een spiraalagenda op 3/4e van het jaar stuk is, dat veel agenda's niet voldoende legen bladen voor aantekeningen hebben. (wat heb ik uitgeleend-pagina, wat heb ik gelezen - van de bieb geleend-pagina, welke afspraken moet ik nog gaan maken- pagina, 2 weken doorlopend in jan- paginas, grotere telefoon-adressenlijst....
    Ik heb 2 jaar een organisatie-agenda gebruikt, maar doe dat toch niet meer, ook al zijn de ideeën die erin staan,leuk.
    Ik heb dit jaar een hele goedkope agendag gekocht en zelf bekleed...
    Zowaar, de eenvoud en de ruimte bevalt wel en zo ziet ie er leuk uit.
    http://alles-vanellis.blogspot.nl/2012/01/agenda-voor-2012.html
    http://alles-vanellis.blogspot.nl/2011/11/agenda-voor-2012.html

    Misschien maak ik zelf nog eens iets wat ik leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gerbuiken ene gezinsplanner: iedereen een vakje, per dag. Het overzicht is een week, dus een goed, niet te groot overzicht. Bevalt prima! Voor 2013 heb ik hem alweer gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toevallig gisteren net weer een nieuwe kalender besteld bij bol.com. De vrolijk familieplanner.
    Deze beviel mij zo goed dit jaar, dat ik dus nu alvast de volgende heb besteld.
    Er is ruimte voor zes personen en ik vind de vormgeving ook erg leuk.
    Het handige vind ik van een kalender dat je hem ophangt, een agenda raakt sneller zoek.

    http://www.bol.com/nl/p/vrolijk-familieplanner-2013/9200000000037601/

    Elk jaar koop ik ook een agenda die ik meer gebruik als een soort dagboek.
    Ik schrijf dan 's avonds in het kort even op wat er die dag allemaal gebeurd is, b.v. bezoek, afspraken, wie er ziek was, vrij was enz.. En het weer. Dit is zo leuk voor later, m'n moeder deed dat ook ( en nog) ze heeft geloof ik wel meer dan 30 agenda's.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hebben een kalender ( gezins ). En ik heb zelf een planner, die mijn man elke maand maakt voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank jullie wel voor al jullie tips! Er zijn mogelijkheden genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dit jaar een speciale agenda om iedere dag een leuke uitspraak van de kinderen, geniet-moment, mooie ervaring oid in te schrijven, een "count-your-blessings" opschrijfboek dus. Om je zegeningen te tellen en de mooie dingen die God geeft te zien en hier bewuster bij stil te staan. ("Tel je zegeningen, 1 voor 1, en je ziet Gods liefde dan door alles heen!")

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vroeger hadden wij ook een papieren agenda (de gezinsagenda van Magriet). Maar nu gebruiken wij al jaren deFamilieAgenda.nl. Erg simpel, maar doeltreffend.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis