Een echtpaar naar Gods hart - Jim en Elizabeth George

Als 'manager van het gezin' is het heel belangrijk om een stabiel en goed huwelijk te hebben. Het is de basis van een stabiel gezin denk ik. Zoiets gaat natuurlijk niet vanzelf, dat zullen jullie allemaal kunnen beamen. In een huwelijk moet je investeren en vaak moet je er hard voor werken.
Deze keer wil ik een link plaatsen naar mijn andere weblog 'Christenleven' waar ik een stukje heb geschreven over een prachtig nieuw boek van Jim en Elizabeth George. Het boek is getiteld 'Een echtpaar naar Gods hart'. 

Ieder echtpaar dat samen groeien wil, zou hier baat bij kunnen hebben. Huwelijken van diverse echtparen uit de Bijbel worden besproken en elk hoofdstuk sluit af met praktische tips over wat wij er van kunnen leren en toepassen in ons eigen leven.
Natuurlijk is dit boek niet het enige middel om samen te groeien in je huwelijk. Je kunt talloze andere dingen bedenken die je samen kunt doen.

Mijn man en ik starten morgenavond met de Marriage Course in onze gemeente. Te midden van werk, huishoudelijke en sociale verplichtingen en het opvoeden van de kinderen, is het soms moeilijk om bewust te blijven zien hoe bijzonder die ander is. De Marriage Course is er speciaal om je relatie weer wat nieuwe energie, inzichten, inspiratie en onderbouwing te geven. En vooral ook tijd! Tijd voor elkaar.
Wij zijn heel benieuwd hoe het zal verlopen maar we zien ernaar uit. Als je wit weten of er bij jou in de buurt ook een Marriage Course is, kijk dan even op de website voor meer informatie: www.marriagecourse.nl

Nu kan ik natuurlijk een lijst opsommen met dingen die je kunt doen om je huwelijk goed te houden (lukt mij altijd !) maar ik ben eigenlijk heel benieuwd naar jullie ideeën. Wat doen jullie als echtpaar of wat zouden jullie willen als echtpaar om je relatie goed en fris te houden en ook in de diepte te laten groeien?


Reacties

  1. Bewust tijd samen vrijmaken. Bij ons trouwen heeft onze toenmalige voorganger gezegt zorg dat je elk jaar minimaal 1 nachtje samen weggaat en dat jullie elke maand 1 avond samen weg inplannen. In de praktijk is dat vaak toch lastiger in te plannen dan je zou willen, maar het verrijkt ons huwelijk wel degelijk. Vooral het echt tijd voor elkaar hebben is heerlijk en zo nodig zonder mamamama of papa wilt u om je heen. Onze ouders hebben vanaf de geboorte van de oudste elk jaar het nachtje weg opgevangen met oppas net als de avond.in de maand. Ze wisten uit ervaring hoe belangrijk die avonden zijn. Daar zijn we erg dankbaar voor.
    De mariaggecourse is dit jaar óók bij ons in de gemeente geweest, maar zat zo snel vol dat hij volgend jaar terug komt. Hopelijk kunnen we dan daaraan deelnemen.
    T is werken om je huwelijk goed, leuk, fijn gezellig te houden, maar als je kinderen zeggen jullie houden echt heel veel van elkaar hé? Nou dan ben ik trots. Niet alleen omdat ons huwelijk samen goed zit maar zeker óók omdat het zichtbaar is voor onze 3 kinderen....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!