maandag 27 oktober 2014

Rustige momentjes...

Soms heb je ze. Van die rustige momentjes 's avonds. Vooral nu de avonden langer worden en je meer binnenshuis bent, heb je vaker van die 'rustmomentjes'.
De verleiding is groot om op Facebook te gaan zitten scrollen of de t.v. aan te zetten en gewoon te gaan zitten buizen. Nu is hier op z'n tijd niets mis mee. Facebook is soms best waardevol en ik houd ook van een mooie film met een goede boodschap erin.
Toch zijn er talloze andere dingen die je 's avonds kunt doen als je kinderen op bed liggen of aan het huiswerk maken zijn.
Persoonlijk houd ik er 's avonds van om dingen te doen die niet té inspannend zijn zodat je, wanneer je wordt geroepen, niet meer helemaal terug hoeft in je 'verhaal' of iets anders waar je helemaal inzit.

Zelf kies ik de laatste tijd voor deze dingen:
  • Een uitgebreid boodschappenlijstje maken voor een hele week.
  • Kookboeken lezen en lekkere recepten noteren.
  • Kooktijdschriften lezen (bv. Allerhande) en recepten uitknippen.
  • Een puzzel maken (bv. Sudoku of iets anders).
  • Een stapel oude kranten doorlezen die ik krijg.
  • Schrijven in mijn dagboek over de kinderen.
  • Schrijven in mijn boek over de tuin.
  • Taalvaardigheid verbeteren met Beter Spellen en Nu Beter Engels

En dit heb ik nog in de planning zitten:
  • Een handwerkje pakken. (iets met een grote haaknaald?)
  • Een grote legpuzzel maken van 1000 stukjes (Ik heb nog steeds een hele leuke liggen).
  • Kleuren in een kleurboek voor volwassenen

Wat doen jullie zoal op deze momenten? Hebben jullie nog leuke tips? Ik hoor het graag.



1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis