donderdag 15 januari 2015

Moeder zijn is geen verloren tijd

"Moeder zijn is beslist geen verloren tijd. Het is afschuwelijk om te merken dat de maatschappij het moeder-zijn steeds meer benaderd als 
(zorg-) jaren die je nu eenmaal door moet zien te komen om straks weer aan je eigen ontwikkeling te kunnen werken. Ik heb juist zoveel geleerd in de periode dat ik de kinderen thuis had en me dagelijks weidde aan hun opvoeding. Wat heb ik veel geleerd over de betekenis van God als hemelse Vader, door als moeder betrokken te zijn bij kleine kinderen. Wat heb ik de waarde van genade ontdekt, door met mijn kinderen de praktijk van vergeving te ervaren. Wat heb ik veel geleerd van de liefdevolle zorg van God op dagen dat ik met een ziek kind thuis bezig was en het verwende met mijn liefde en aandacht. Je ontwikkeling staat niet stil als je wandelt met God. Dat geldt zeker voor vrouwen die het moederschap als een schitterende tijd van hun leven willen zien en zich toewijden aan het moederschap".
Gerry Velema


3 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis