zaterdag 14 februari 2015

Is liefde mijn drijfveer?

Deze speciale dag die in het teken van de liefde staat, vraag ik mij opnieuw af - en ik denk en hoop dat iedereen dat op zijn of haar tijd doet - waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. Vanuit welke 'drijfveer' handel, denk of spreek ik? Zijn mijn beweegredenen altijd liefdevol? Zijn mijn motieven gebaseerd op Gods Woord? Is de aanleiding van mijn 'te werk gaan' Gods liefdevolle genade?
Ik moet eerlijk bekennen dat dit niet altijd zo is.

Regelmatig betrap ik mijzelf erop dat ik handel uit traditie... gewoonte, ... omdat mén vindt of zegt dat het zo hoort, ... omdat een christen dat nou eenmaal behoort te doen, ...omdat ik anders een schuldgevoel krijg, ... omdat ik erbij wil horen, ... omdat ik een compliment hoop te krijgen omdat... vul maar aan. Er kunnen talloze beweegredenen zijn die je aanzetten tot actie. 
Maar vaak ontbreekt eerlijk gezegd bij mij het allerbelangrijkste... de liefde, Zijn liefde.
En deze liefde is maar op één plek te vinden... bij Hem!

Het is goed  mij hiervan veel meer bewust te worden. De liefde is de basis voor alles in het leven. Zonder liefde begin je niets.

1 Korinthe 13:2  'Al ware het, dat ik profetische gaven had, en alle geheimenissen en alles, wat te weten is, wist, en al het geloof had, zodat ik bergen verzette, maar ik had de liefde niet, ik ware niets.'

(Dit blogbericht maakt onderdeel uit van de #BlogHop februari 2015 voor Christelijke webloggers).


2 opmerkingen:

  1. Ds MM van Campen zei ooit dat als je liefdestank leeg is, je naar Hem mag om hem te vullen. Hij doet het! Zo hoopvol :-)!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis