woensdag 10 februari 2016

Daphnes Diary Agenda

Deze agenda is zo geweldig, ik moet er gewoon iets over delen. Toen ik hem in de winkel zag liggen, was ik al verkocht maar omdat hij niet zo'n handzaam formaat heeft, wist ik niet wat ik ermee moest beginnen. Ik kocht de agenda steeds maar niet omdat ik bang was dat ik hem niet zou gebruiken. In de kerstvakantie kreeg ik ineens een briljant idee en heb de agenda tóch aangeschaft.

De 'Daphne's Diary Agenda'  is niet alleen fraai vormgegeven, hij doet uitstekend dienst als hulpmiddel in de keuken. Bij de kringloopwinkel heb ik een standaard op de kop getikt die je ook kunt gebruiken om je kookboek op te zetten tijdens het koken. Hier staat nu deze agenda op. Soms gewoon open, soms dicht. Ook de voorkant oogt namelijk gezellig en sfeervol.

Graag leg ik uit waarom deze agenda zo geschikt is om te gebruiken in de keuken. Ik schrijf er in op wat wij elke dag eten en wat ik wil gaan koken of bakken. Helemaal voorin de agenda zit een handig insteekvak waarin je b.v. de recepten die je de betreffende week wilt gaan koken, kunt bewaren. (Wanneer het gerecht geslaagd is, neem ik het over in mijn kookboek). Ook bewaar ik voorin mijn standaard boodschappenlijstje zodat ik het altijd bij de hand heb wanneer ik mijn boodschappenlijst maak. Je kunt er ook je lijstje in bewaren waarop je bijhoudt wat je allemaal in de vriezer hebt zitten.

Handig insteekvak
De agenda heeft nog veel meer handigheidjes. Zo zit er bijvoorbeeld bij elke maand een overzicht van de hele maand. Hier kun je dus - als je zou willen - al een maand vooruit plannen voor al je gerechten en baksels.
Je kunt het natuurlijk ook per week doen, zo krijg je de maandplanner ook vol ;) Het is niet alleen handig op dát moment maar ook later, wanneer je weer eens op zoek bent naar iets om te koken. Alles staat overzichtelijk op een rij.


Maandoverzicht

De belangrijkste reden waarom ik gedacht heb deze agenda in de keuken te gaan gebruiken was eigenlijk deze: er zitten verschrikkelijk leuke boodschappenbriefjes in het midden van elke week! 
Er zitten twee briefjes in die je los kunt knippen van elkaar. Het bovenste briefje gebruik ik als boodschappenlijstje en het onderste briefje hang ik op het prikbord. Hierop schrijf ik gedurende de week voordat ik boodschap doe op wat er aangevuld moet worden. Het is gewoon een feest om een boodschappenlijstje te maken elke keer!

Uitneembare boodschappenlijstjes

Tot slot is de agenda zo leuk voor de keuken omdat er allerlei recepten in de agenda staan. Erg leuk om eens te proberen. Ook is er elke dag ruimte om bij te houden of je voldoende drinkt en fruit eet. Niet verkeerd!

Recepten

Inmiddels heb je wel door dat ik erg enthousiast ben over deze agenda in de keuken! Hopelijk komt er volgend jaar weer zo'n mooi exemplaar uit.


Ken jij deze agenda al? Waar gebruik jij hem voor? Heb jij een speciale agenda voor in de keuken of voor je recepten?


3 opmerkingen:

  1. Deze agenda ken ik niet, maar hij ziet er erg mooi en gezellig uit. Ik ben weer terug bij de Organizing-agenda, nadat ik een jaar een andere heb gehad. Daar is ook per week ruimte voor notities en boodschappen. Er staan allerlei handige tips in en de agenda is heel stevig en heeft een ringband. Voorin een handig plastic hoesje, waar ik bijv. het aanmeldbriefje voor de ortho in bewaar. Ook vind ik het formaat prettig, niet te groot om in je tas mee te nemen, maar ook niet zo klein dat 'ie makkelijk kwijtraakt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marijke, ja de Organizing- agenda gebruik ik ook als 'gewone' agenda. Die kan inderdaad in mijn tas. Deze is eigenlijk gewoon extra voor erbij ;)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis