Van alles en nog wat

Blogberichten
De drie blogberichtjes die ik afgelopen week al op mijn andere blogs heb geplaatst over 'een wollig stukje', 'vrouwen, weest u mannen onderdanig' en 'loslaten van je kinderen' hadden goed op dit weblog gepast. Toch heb ik ze verspreid over mijn andere blogs en kies ik deze keer voor een vervolg op mijn blogje over ontspullen, deel ik leuke tips en heb ik een vraag.

Ontspullen
De afgelopen weken ben ik lekker bezig geweest met het 'ontspullen' hier in huis waar ik twee weken geleden over schreef. Het geeft een heerlijk gevoel om met volle fietstassen naar de kringloopwinkel te gaan. Het huis wordt er opgeruimder van en in mijn achterhoofd weet ik dat ik er ook weer mensen blij mee maak. In het handige e-book dat ik vorige week vond, staan nog veel meer tips over goede bestemmingen voor je overbodige spullen.
Maar, het minimaliseren ben ik niet alleen aan het doorvoeren in het huis, ik wil de komende tijd ook een poging doen om dit om mijn pc te doen. Ik ga heel kritisch kijken naar alle bestanden die ik bewaard heb. Ook al mijn sociale media-accounts, en allerlei andere 'belangrijke' dingen waarmee ik druk ben op de computer, neem ik eens onder de loep. Wanneer ik er zo vluchtig doorheen 'blader' zie ik wel dat ik grondig op kan ruimen en hier en daar keuzes moet maken.

Leuke tips
Houd jij trouwens van koken? Tot en met vrijdagmorgen 18 maart kun je nog meeloten voor een handige kruidenkaart op het weblog van mijn zus Martine, dat deze maand vier jaar bestaat.
Neem eens een kijkje op www.dekeukenvanmartine.nl en klik op het artikel 'Feest'.

Ben jij ook moeder én blogger? Linda van Aken, bekend van www.mamaliefde.nl is bezig met het uitwerken van een nieuw initiatief. Houd haar nieuwe website www.bloggerslijst.nl in de gaten, deze komt binnenkort online. Op Facebook kun je haar ook pagina al volgen.
In een volgend blogbericht wil ik uitgebreider stilstaan bij dit mooie idee.

Heb jij als manager van het gezin weleens gehoord van een 'bore-out'? Je kunt er meer over lezen op het weblog van Nicole Orriëns. Ze geeft ook praktische tips om het te kunnen voorkomen in dit artikel.

Een vraag aan jullie
In de bijbehorende Facebookgroep heb ik de vraag al voorgelegd maar tot nu toe zijn er niet heel veel reacties binnengekomen. Ik wilde jullie als lezers namelijk vragen wat voor soort berichten jullie graag op dit weblog lezen. Vinden jullie mijn blog afwisselend genoeg, heb je nog leuke ideeën of heb je tips over de lay-out? Ik hoor het graag. Een reactie onder dit weblog of via de mail stel ik zeer op prijs.


Reacties