Breng je wensenlijstje eerst in gebed

Misschien is het jou ook wel eens overkomen. Je ziet iets moois in een winkel, in een folder of bij iemand anders. Eigenlijk zou je dat ook graag willen hebben. Mij gebeurt het regelmatig en de ontevredenheid slaat dan soms toe.
Onderstaand stukje probeer ik al enige tijd toe te passen en ik heb ervaren dat het echt werkt. Dingen die in mij opkomen, schrijf ik op en ik bid ervoor. Vaak blijkt dat ik ze helemaal niet nodig heb en best zonder kan, hoe leuk ze ook zijn. Soms blijken ze wél nodig te zijn en dan komen ze wel op mijn weg. God geeft wat je nodig hebt... op Zijn tijd.
Elizabeth George schrijft er het volgende over:
"Ben je dol op winkelen? Staat het kopen van dingen te hoog op je prioriteitenlijstje? Dan heb ik een idee voor je; bid in plaats van geld uit te geven. Ik meen het. Maak een lijstje van de spullen die je denkt nodig te hebben. Kijk er vaak naar en voeg er zo nodig dingen aan toe. Bid vervolgens dagelijks voor elk ding dat op je lijstje staat. Bid voor het geduld om te wachten totdat God in je werkelijke behoeften voorziet. Vraag God om je te helpen onderscheiden of je iets ook echt zou moeten kopen. Als je zo te werk gaat, zul je op drie manieren gezegend worden:

1. Je ervaart overwinning over verzoeking
2. Je steekt je niet verder in de schulden
3. Bovenal wordt God verheerlijkt als je erop vertrouwt dat Hij in je behoeften zal voorzien.

Neem Spreuken 22:7 ter harte: 'De man die leent is knecht van de uitlener'. Dat klinkt heel logisch.


Reacties