donderdag 30 maart 2017

Uurtje kokkerellen en bemoediging

Vanmiddag ben ik heerlijk bezig geweest in de keuken. Ik heb een lekkere chocoladecake met noten gebakken (jongste zoon en vriend hebben hem goedgekeurd) en voor morgenavond heb ik ook kip-kerriesalade en heksenkaas gemaakt. Met een stukje stokbrood of gewoon op een plakje komkommer, is dit heerlijk. Het is niet erg moeilijk en lekker vers.

Ook heb ik een grote hoeveelheid aardappel-knoflooksoep gemaakt. Ik kreeg dit recept ooit van een vriendin en sindsdien maak ik deze soep regelmatig. Er zit eigenlijk helemaal niet zo veel bijzonders in maar de smaak is voortreffelijk.
Heb je overigens al eens gekeken in mijn kookboek? Bovenaan de menubalk kun je het vinden. Zo langzamerhand komen er steeds meer recepten in te staan die goed bevallen en die ik vaker maak.

En zo ziet mijn keuken er dan weer uit als alles weer schoongemaakt en afgewassen is:


Tot slot nog even iets anders.
Afgelopen week las ik een artikel op 'Het Moederfront. Het gaat over het feit dat moderne vrouwen tegenwoordig onvoldoende voorbereid worden op het moederschap. Deze regels sprongen er voor mij uit:

'Tegenwoordig ligt het accent op carrière en betaalde arbeid. Voor het moederschap, en wat dat van je vraagt en met je doet, is nauwelijks tot geen aandacht. Hoogstens als het er om gaat hoe je er zo min mogelijk last van hoeft te hebben, en hoe je voorkomt dat het je carrière hindert.' 

Wat is onderstaande quote dan bemoedigend. Ik hoop dat het jullie als managers van het gezin mag inspireren.





4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quote!
    Heb op mijn Pinterest opgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Rita! Daar had ik hem inderdaad ook vandaan.

      Verwijderen
  2. Wat een bemoedigende quote! Als jonge thuisblijfmoeder is het soms best lastig. Men veroordeeld het snel (wat doe je dan in vredesnaam alle dagen?!), omdat een ander werkt, kinderen heeft, 's avonds nog allerlei hobby's of sociale dingen.. Er zijn er maar weinig in mijn omgeving die thuisblijfmoeder zijn.
    Toch genieten wij er heel erg van, en het geeft zoveel rust en structuur in ons leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar hoor. En dat laatste is geweldig om te horen.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis