De roeping van het moederschap - Sally Clarkson

"Zendelingen worden uitgezonden, dominees worden ingezegend, oudsten en diakenen bevestigen we in hun ambt, maar wat doen we binnen de gemeente van Christus met moeders? Word je zomaar moeder, door biologische processen, of bestaat er zoiets als de roeping van het moederschap ? Ja, kan zelfs zij die nooit gebaard heeft, toch geroepen worden tot het moederschap?"

Sally Clarkson heeft een schitterend boek geschreven over de roeping van het moederschap. Het boek bevat een schat aan positieve gedachten over het moeder zijn. Juist vandaag de dag is dit boek inspirerend en bijzonder hard nodig. God roept vrouwen om bewust hun leven te wijden aan het moederschap. Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle moeders. Roeping vraagt om toewijding en heeft ook te maken met ervoor willen gaan. Moeder zijn is beslist geen verloren tijd. Het is afschuwelijk om te merken dat de maatschappij het moeder-zijn steeds meer benadert als ( zorg-) jaren die je nu eenmaal door moet zien te komen om straks weer aan je eigen ontwikkeling te kunnen werken.
Aan de hand van 5 'geschenken' geeft de schrijfster door wat de geestelijke prioriteiten in de opvoeding van onze kinderen mogen zijn.
Genade, Inspiratie, Geloof, Training en Dienstbaarheid.

Persoonlijk heeft het boek mij erg geholpen om weer eens duidelijk te krijgen wat het belangrijkste is om door te geven aan onze 'thuisdiscipelen' zoals Sally je kinderen noemt. Het zendingsveld is inderdaad niet ver weg. De mensen die voor God gewonnen mogen worden, zijn allereerst de ( kleine) mensen die aan ons zijn toevertrouwd.

Reacties

  1. Dit boek is echt een boek dat je de ogen opent! Ik heb hem uitgeleend aan mijn vriendin, in de zomervakantie. Het wordt tijd dat ik hem terugvraag. Als ik jou site lees, wil ik hem nog een keer lezen. Krijg er zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem er ook weer eens bij gepakt. Hij blijft mooi en leerzaam..

      Verwijderen
  2. De volgende reactie is afkomstig van Dineke:

    Ik ben zo dankbaar dat ik deze site gevonden heb.Het heeft mij enorm bemoedigd om te lezen dat er meer zijn die zo groot denken over het moederschap en dit ook graag willen delen met anderen.Zelf heb ik negen kinderen. Ik zie ze als een geschenk van God en heb het verlangen om een veilige thuishaven voor hen te maken om een moeder te zijn die haar roeping groot ziet en werkt met haar kinderen.
    Ik ga op zoek naar dat boekje, lijkt me enorm verrijkend. Wat mij ook heel erg heeft aangespoord is het boekje: Elk kind heeft een biddende moeder nodig.
    Dankjewel voor het initiatief van deze site, ik ga je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!