VRAAG VAN DE WEEK (9) Doe je aan sport?

Als 'Manager van het gezin' ben je altijd in de weer. Zeker als de kinderen klein zijn, loop je soms met het zweet op je rug door het huis, althans zo verging het mij.
Toch vond ik het van tijd tot tijd heerlijk om toch even een momentje te sporten. Wandelen heb ik altijd regelmatig gedaan mét de kinderen en de hond maar even een momentje voor jezelf om te sporten heb ik altijd heerlijk gevonden. Tegenwoordig ga ik graag hardlopen en af en toe tennissen met een vriendin.

De vraag van deze week is: Wat doe jij aan beweging om 'fit' te blijven? Doe je aan sport, of heb je daar de energie niet meer voor? Als je overdag gaat sporten hoe regel je dat dan met de kinderen?

Reacties

  1. Ik wandel af en toe een stukje met de hond, en fiets van april tot oktober regelmatig een stukje, maar verder doe ik niet aan sport, ik heb er echt een hekel aan!
    Paar jaar geleden de sportschool geprobeert, maar ik vond het dus echt vreselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan sport doe ik niet.
    Ik breng onze jongste nog altijd naar school.
    Meestal is dat op de fiets.
    Dus 's morgens 15 minuten heen en 15 minuten terug en s'middags dus ook.
    's morgens de terug weg en 's middag de heenweg fiets ik altijd met een moeder op die ook een dochter heeft in groep 7.

    We hadden het er van de week nog over hoe lang het nog zou duren dat we niet meer mee mogen.
    Wij willen natuurlijk niet stoppen, dan komen we niet meer in beweging, sociale contacten hebben we niet meer. Maar de veiligheid is natuurlijk het belangrijkste punt om ze te blijven brengen.

    Dus het wordt binnenkort waarschijnlijk toch sporten maar ja wat...................

    Groetjes
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben begonnen dit schooljaar: om te zwemmen. Twee keer in de week. Maar doe het allang niet meer. Ik verveel me zo als ik sport ( in m'n hoofd ).

    Ik wil nu graag meer wandelen. En dan fotocamera mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er nog moe van... 1 keer in de week doe ik warmwatergym en dat was net vandaag. Dan beweeg je een half uur intensief in het water, de ene keer met van die zachte buizen, dan weer met gewichtjes, of vandaag gewoon met niets. Toch komen alle spieren aan de beurt!
    Een sportschool vind ik niets, heb ik ook wel gedaan maar het uur was te lang voor mijn lijf. Dan kon ik twee dagen niets meer.
    Dit bevalt prima. Daarnaast doe ik alle boodschappen en alles binnen de stad op de fiets, en wat denk je van het huishouden???
    Alleen hoort dat niet bij sport, wel bij bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!