Praktische tips van echte organizers

In mijn agenda 'De organizing agenda 2012' staan een aantal handige boeken met websites die ik graag wil delen met jullie:

Opgeruimd in je huis - Yvonne de Bruin en Sonja Buijs.
Hoe ruim jij eigenlijk op? De beschrijving van negen basis-opruimstijlen helpt je om jouw unieke opruimstijl te ontdekken.
www.opgeruimdleven.nu

Op Rolletjes, huishoudmanagement voor iedereen - Zamarra Kok
Je hele huishouden op de rit! Met aandacht voor timemanagement, schoonmaken en opruimen, boodschappen doen en koken, dagindeling met kinderen en administratie.
www.zamarra.nl

Het Administratie Kompas - Hilde Verdijk
Praktisch invulboekje waarin je alle essentiële gegevens van je huis en huishouden noteert. Met informatie over o.a. gezondheid, werk, huisdieren, nutsbedrijven, vervoermiddelen, financiële regelingen, lidmaatschappen, verzekeringen en nog veel meer.
www.yourganize.nl

Stop de stapels - Annemiek Tigchelaar
Alles wat je altijd al wilde weten over het op orde krijgen ( en houden) van je werkplek, administratie, notities, adressen, post, boeken en foto's. Met 150 stickers geleverd die je het ordenen van je administratie wel heel gemakkelijk maken.
www.stopdestapels.nl

Minimorfoses, de 35 beste opruimacties van De Huishoud- Coach - Els Jacobs
In dit nieuwe Huishoudcoach-boek biedt Els Jacobs inspiratie en handvatten voor allerlei minimorfoses in en om huis: prikkelende maar behapbare opruimacties en regelklussen, die zichtbaar resultaat hebben. En die zowel de basisorganisatie van je huishouden als je stemming aanzienlijk verbeteren.
www.dehuishoudcoach.nl



Reacties

  1. Wat een onzin zeg,die boeken.een beetje huisvrouw kan dat zelf wel bedenken toch?Of is hier ook een baan voor mij weggelegd(opruimcoach of zo?!hahaha)
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het meeste kunnen we zelf wel bedenken maar wat is er op tegen om tips van anderen te lezen? Zeker het 'Administratie Kompas' kan ik iedereen aanraden. Een heel handig boekje waarin je al je gegevens van jezelf en je gezin kunt bijhouden. Je hebt alles in één keer bij de hand.
      We hoeven natuurlijk niet allemaal opruimcoach te worden maar we kunnen er wel van leren en de tips toepassen in ons eigen gezin/huishouden toch?

      Verwijderen
  2. Leuke tips Wendy, vaak denk je ook wel: had ik zelf kunnen bedenken, maar nu lees je het en dan is het toch anders.
    Het zijn soms van die kleine dingen die al zo'n groot verschil kunnen maken.
    Ik denk ook wel eens: makkelijk praten allemaal maar in de praktijk gaat het vaak toch anders, vooral als je een stel rommelmakertjes hebt rondlopen. Toch vind ik heel leuk om tips en ideeën te lezen van anderen je kunt zelf kiezen wat je er mee doet, of soms kom je door een tip op een heel ander idee dat voor je eigen situatie veel beter werkt.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hummm........ hier een huisvrouw die er lang over doet om het allemaal zelf te bedenken en die erg veel baat heeft bij boeken van mensen die het allemaal voor me uitgedacht hebben!
    Ik heb het boek "De huishoudcoach" van Els Jacobs. Ik vond het een verademing om te lezen hoe ik orde op zaken kan stellen.
    Misschien scheelt het als je niet met een heel nette moeder bent opgegroeid, ik bedoel, ik heb het nooit geleerd als jong meisje.
    Mijn moeder deed maar wat (ze deed heel veel maar met een groot gezin is er altijd wel wat) dus bij ons was het altijd een gigantische troep. Soms werd er dan opeens een kast leeggehaald en konden we een dag de kamer niet gebruiken. Maar met al die kindertjes en een moeder met te weinig tijd duurde het niet lang voor de kast weer in de oude staat was...
    Ook Elizabeth George geeft in haar boek ook goede tips, zij raadt aan om zoveel mogelijk boeken over time-management te lezen!
    En de volgende stap is: in praktijk brengen. Dan moet je soms gewoon jezelf beetpakken en inderdaad die klus aanpakken waar je tegenop ziet. Blijkt het best mee te vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mensen die een beetje chaotisch zijn zou dit lezen heel goed kunnen werken. Gelukkig lukt het mij nog heel aardig. Kan ik andere boeken lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou erg van het lezen van boeken over het organiseren van het huishouden.
    Heerlijk,al die tips over ordenen en indelen van m'n tijd.
    Een leuke tip van Elizabeth George was: blijf steeds in beweging in je huis(houden)en plan je welverdiende pauzes in.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!