VRAAG VAN DE WEEK (20) Hoe kan dat?

Vandaag gewoon eens een keer een eenvoudige praktische vraag waar elke manager van het gezin wel eens mee te maken heeft gehad.
Gisteren gebeurde het mij namelijk weer. Ik haalde de was uit de wasmachine en alle was was ín het dekbedhoes gaan zitten. Het vreemde is dat er niet één kledingstuk inkomt maar álle was er dan inzit.
Komt het jullie bekend voor? Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

En dan gelijk nog maar een paar vragen over wassen: Hoeveel wassen draai jij per dag? Vind je het vervelend werk? Laat je de kinderen ook wel eens helpen (of je man)? 

Onderstaande afbeelding kwam ik tegen met deze tekst: ( ik moet er niet aan denken maar één keer in de week te kunnen wassen)
Op 27 augustus 2011 hingen studenten in de schone stad Shenzhen massaal de was buiten. Studenten die op de campus wonen mogen maar een keer per week de was draaien om energie en het milieu te sparen. Drogers zijn er niet en de was belandt zo buiten; op de balkons, aan droogrekken en gewoon op de grond voor het gebouw.

Reacties

  1. Ik was beddengoed altijd apart, dus dan zitten hooguit de kussenslopen in de hoes. En voor de rest draai ik 4 wassen per week, zwart, wit, kleur en spijker. Heb een gezin van 3 (straks 4) personen en kan het prima redden. Ik gebruik geen droger en kan met slecht weer de boel binnen op zolder hangen (heeft niet mijn voorkeur)
    Man helpt niet mee met de was, ik vind het leuk om te doen dus dat hoeft niet. Zoonlief is nog maar 1 ;)
    Groeten spaarmama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gemiddeld 2 wassen per dag, zeker nu ik momenteel 4 pubers heb en de kledingstukken groter worden, heb ik veel was. Maar ik doe het bijzonder graag, en nee, de kinderen helpen me met heel veel dingen maar niet met de was, dat wil ik zelf doen.En mijn man mag hem wel ophengen maar ik stop het er liever zelf in, maar bovenstaande komt ook omdat ik "maar"2 ochtenden werk en ik gewoon genoeg tijd heb om zelf te wassen.Gr. Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik leg altijd een knoop in de onderkant van de dekbedhoes. Dit voorkomt dat het andere wasgoed er in gaat zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie tip van Bb. Ga ik opvolgen. Ik was ongeveer drie wassen per dag. We zijn dan ook met zeven personen, nu mijn oudste weer thuis woont. En zij zorgt voor de meeste was in de machine. Witte broeken worden bijvoorbeeld zo gauw vies :-)

    Wassen gaat automatisch. Nu het vakantie is doet één van de twee grote dochters de strijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was ongeveer 2 wassen per dag soms 3, maar daar zitten dan ook kleine, fijne of aparte wasjes tussen.
    Wij zijn met z'n vieren.
    Ik snap nooit dat mensen 2 of 3 weken op vakantie gaan, zonder of zelden te wassen, onvoorstelbaar vind ik dat!
    Ik heb het liefst een eigen wasmachine op mijn vakantieverblijf en anders een goed toegankelijke wasserette, waar ik regelmatig kan wassen, vooral ondergoed en baddoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook het liefst Barbara, met de hand wassen geeft niet echt een vakantiegevoel en ook vuilniszakken vol was als je thuis komt niet.

      Verwijderen
  6. Wassen vind ik leuker dan eten koken. Ik geniet van een heerlijk fris gewassen was die lekker ruikt.
    Vooral nu met dit mooie weer hang ik de was zo veel mogelijk buiten, extra lekker fris en scheelt strijken. ( daar houd ik niet zo van)
    Ik was minstens twee wassen per dag. Ik probeer de was ook zo snel mogelijk weer op te vouwen en op te ruimen, maar daar komt vaak wat tussen, zodat je soms wel alles gewassen hebt, maar het ligt dan nog niet gevouwen in de kast. Dan krijg je van; mam, heb je nog sokken? Mam, waar is m'n blauwe shirt enz..Ik heb geen hulp bij het wassen, soms wel bij het strijken, maar ik vind het niet erg om te doen,al lijkt het soms wel een gebed zonder eind. Dat van die dekbedovertrekken ken ik ook, vooral in de tweepersoonsovertrekken.
    Soms zat echt de hele was erin en ook heb ik vaak verloren sokken teruggevonden in een overtrek. Ik was nu dus ook het beddengoed apart.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dat altijd , volgens mij komt dit door het draaien van de machine, ik vis ook altijd ondergoed en sokken uit mn bedden goed..
    Mooie afbeelding trouwens, vrolijk om al die gekleurde was zo te zien =)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gemiddeld 2 wassen per dag denk ik. We zijn met 9. Op reis is het ook een kwestie van toch wel bijhouden gecombineerd met keuze maken wat wel kan wachten tot thuis ( zolang het maar goed droog opgeborgen wordt). Als het kan ( geen regen) hang ik wel dingen buiten op. Ieg hang ik truien en tshirts op, teveel gekrompen spullen gehad ook al stond de droger op halve temperatuur enz. Vorige zomer was de afwezigheid van een droger op de camping toch wel een probleem. Spijkerbroeken bv willen in regenachtig weer slecht drogen.
    Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was eigenlijk alleen in het weekend vanwege de goedkopere stroom. De wasmachine staat op de slaapverdieping en maakt teveel lawaai om 's nachts na 11 uur te draaien. Maar sinds ik een trommel heb die 9 kg kan wassen hoef ik in een weekend maar 4 wassen te draaien: 2 donkere en 2 lichte in verschillende temperaturen.
    Soms lukt het niet, en moet ik op donderdag al een handdoeken/ondergoed-was draaien, zeker als ze weg zijn geweest en vaker hebben gedoucht.
    Mijn mannen helpen eigenlijk nooit mee, ik vind het echt mijn taak om de was op stapeltjes weer bij ze aan te leveren. Wel leggen ze alles zelf in de kast, vanaf ongeveer hun 10e jaar.
    Ben wel erg blij met een droger, vooral ondergoed/washanden gooi ik graag in de droger als ik het niet buiten kan hangen. Ik heb een grote zolder met 25 m drooglijn, maar als het even kan droog ik buiten.
    Helaas lukt dat de laatste weken niet zo, waar zou dat nou door komen???

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Snap het Atlanta, het zou geweldig zijn als het wat beter werd buiten en de was weer zo lekker ruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!