VRAAG VAN DE WEEK (21) Bijbelstudie voor vrouwen



Ken jij het dagboek 'Hart voor God' van Beth Moore? Zelf heb ik het nog niet gelezen, het staat op mijn verlanglijstje, maar ik heb gehoord dat het bemoedigend en inspirerend is. Onlangs hoorde ik van vriendinnen dat er een nieuwe Bijbelstudie verschenen is van Beth Moore om in groepjes te doen samen met andere vrouwen. De studies bestonden al in het engels maar zijn nu ook in het Nederlands verschenen. Overal in  het land draaien 'proefgroepjes' om te ontdekken op welke manier de Bijbelstudies het beste vorm kunnen worden gegeven.

"God op zijn Woord vertrouwen is een aansprekende Bijbelstudie voor vrouwen. De studie vormt een combinatie van zelfstudie, dvd’s en groepsbespreking. Thuis doe je iedere dag een persoonlijke Bijbelstudie, waarin je zelf aan de slag gaat met woordstudies en praktische toepassing.
Daarnaast kom je wekelijks bijeen met een groep vrouwen. In deze gespreksgroep bespreek je wat je thuis geleerd hebt uit Gods Woord en deel je je leven met elkaar. Ook kijk je samen naar een Bijbelstudie van Beth Moore op dvd.
Het complete pakket voor studiegroepen bestaat uit:
- een dvd-box met 10 Bijbelstudies van Beth Moore
- een handleiding voor studiegroepen
- een werkboek voor deelnemers, met voor iedere dag een verdiepende Bijbelstudie"

Kijk eens op de website voor meer informatie! Je kunt je hier eventueel ook opgeven als je een groepje zou willen starten met andere vrouwen/moeders.

De vraag van deze week is: Heeft iemand van jullie ervaring met deze Bijbelstudiemethode, persoonlijk of bv. in je gemeente? Heb je de studies misschien al eens in het Engels gedaan?
Volg je misschien een andere Bijbelstudie? Wie wil er wat over delen?


Reacties

  1. Hoi Wendy,
    Ik was wat op je blog aan het struinen, toen ik je bovenstaande oproep las. Zelf kijk ik ook regelmatig op de blog van Rita Klapwijk. Daar las ik dat zij deze studie ook aan het doen is. http://intoyourhands.punt.nl/index.php?a=2012-06. Ze heeft ook een blog: http://bloemingodstuin2.blogspot.nl/ Hier schrijft ze gedachten op naar aanleiding van de kalender van Beth Moore, In rust met U. Ik gebruik deze stukjes regelmatig voor m'n stille tijd. Prachtig!
    Gr., Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip Jannet. Ik ga eens kijken!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!