#100happydays

Op Facebook zag ik bij een medeblogster een leuke uitdaging voorbijkomen.

www.100happydays.com

Op deze website staat het volgende:

"We leven in een tijd waarin drukke roosters iets geworden zijn om over op te scheppen. De snelheid van het leven ligt steeds hoger, en ondertussen is er steeds maar minder tijd om te genieten van het moment waarin je je bevindt. De kunst om te genieten van het moment zelf, de omgeving en jouw plek daarin, is de basis voor een brug naar geluk op lange termijn voor ieder mens.
71% van de mensen die deze uitdaging aangingen, maar hem niet haalden, gaven 'gebrek aan tijd' op als voornaamste reden. Deze mensen hadden domweg niet de tijd om gelukkig te zijn. 

Hoe kun je meedoen? Heel eenvoudig!
Iedere dag dien je een foto in van iets wat je gelukkig maakte!
Het kan alles zijn: een afspraak met een vriend, een lekker stukje cake uit de koffiebar om de hoek, het gevoel weer thuis te zijn na een lange dag werken, of een gunst die je verleende aan een vreemde.

De #100happydays uitdaging is voor jezelf, niet voor iemand anders.
Het is geen geluks- of opschepwedstrijd. Als je probeert om anderen tevreden te stellen of jaloers te maken met je foto's, dan verlies je nog voor je zelfs maar begonnen bent. 

Wat je doet is eerst registreren, vervolgens kies je jouw favoriete platform om foto's mee te delen. Je kan hierbij zelf de privacy van je deelname en gelukkige momenten bepalen.
Deel je foto via Facebook, Twitter of Instagram met de openbare hashtag #100happydays;
Verzin je eigen hashtag om je foto's met een beperkter publiek te delen. Of stuur gewoon je foto's naar myhappyday (at) 100happydays.com om ze privé te houden..

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om mijn foto's op dit weblog te plaatsen op een speciale pagina hiervoor. Hier kun je de pagina 100 happy days vinden.

Het lijkt mij persoonlijk een mooie uitdaging omdat ik:
  1. mij meer bewust wil zijn van alle zegeningen die ik elke dag ontvang. 
  2. dankbaar(der) wil zijn en leven. 
  3. onlangs een nieuw fototoestel heb aangeschaft en deze uitdaging een mooie reden is om hiermee te gaan oefenen.
Mijn streven is om op 1 juli te beginnen :) Via deze pagina zijn mijn foto's te zien.







Reacties

  1. Ik vind het leuk maar het is wel HONDERD dagen hè? Veel hoor. Ik ben bang dat ik halverwege stop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Arlinde, het is wel veel hè? Ik ga het proberen en hoop dat ik het volhoud.
      Doe je ook mee?

      Verwijderen
  2. Wat een mooi idee! Ik weet niet of ik de honderd dagen ga halen maar ga wel mee doen:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!