Brood bakken met de broodbakmachine

Naast het uitgebreider kokkerellen in de keuken (de studentenhaverkoeken waren heerlijk dit weekend!), ben ik sinds kort ook aan de slag gegaan met het bakken van brood. De geur van versgebakken brood maakt je hele dag goed. Heerlijk!

Nu kost zelf broodbakken redelijk wat tijd en helaas heb ik die niet altijd. De broodbakmachine is daarom een uitkomst als je toch zelf brood wilt bakken en de geur van versgebakken brood in je huis wilt hebben. Sinds vorig jaar oktober ben ik in het rijke bezit van een echte broodbakmachine! Het is een Panasonic SD2500.

Ik heb er al diverse heerlijke broden mee gebakken. Ik haal 8-granenmeel of volkorenmeel bij de Molen of haal kant en klare mixen bij diverse andere winkels. Het is erg leuk om steeds weer iets anders uit te proberen. Zo bakte ik afgelopen vrijdag dit heerlijke krentenbrood:


Omdat niet helemaal duidelijk was wanneer ik de krenten en rozijnen moest toevoegen heb ik deze iets té vroeg toegevoegd. Het resultaat was dat er gehakselde krenten en rozijnen in het brood zaten hoewel dit niets aan de smaak afdeed. De volgende keer moet ik ze dus iets later toevoegen ;)

Bak jij ook wel eens zelf brood? Doe je het dan helemaal met de hand of gebruik je ook een machine? Heb jij nog leuke tips e.d. voor het bakken met de broodbakmachine?


Reacties

  1. Ik bak wel amish brood, meer een cake achtig brood. Maar ik heb geen broodbakmachine en ik bak geen ' gewoon' brood. Er wordt hthuis best veel brood gegeten, ik kan daar niet tegenop bakken!
    Maar de geur is inderdaad zo heerlijk en huiselijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is hier ook zo hoor, ik kan er met de machine niet tegenop bakken. Het is gewoon voor erbij of voor bv. het weekend.

      Verwijderen
  2. Ik bak eigenlijk nooit brood. Wordt wel veel gegeten, maar ik vind het eigenlijk gewoon te veel werk haha. Ik heb wel eens uit een boek (gewoon leesboek) waar recepten in stonden voor broodjes dat geprobeerd. Was alleen voor de tijd dat ik mama werd, toen had ik nog wel veel tijd. Het rook toen wel heerlijk en smaakte erg goed :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, soms bak ik het in de oven. Als een vriendin komt lunchen of op woensdagmiddag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man bakt elke zaterdag een brood. Maar hij doet het gewoon in onze oven.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik bak bijna 3 x per week brood, zonder machine. Maar ik ben bijna altijd thuis dus heb er ook de tijd voor. Er gaat niets boven zelfgebakken brood, en de geur!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!