Organzing tips (4) - Boeken op alfabetische volgorde

Houd jij ook zo van het lezen van goede, waardevolle boeken en is jouw boekenkast ook overvol? Wanneer je niet uitkijkt, zoek je je een breuk naar bepaalde boeken als je ze niet op een logische manier in je boekenkast zet. Misschien komt het zelfs voor dat je boeken dubbel koopt of krijgt.

Vorig jaar heb ik al mijn boeken op alfabetische volgorde gezet en ik moet eerlijk zeggen dat dit mij goed bevalt.


Misschien heb jij ook wel een bepaald systeem dat jou bevalt? Zet jij ze bijvoorbeeld op kleur, op grootte of op onderwerp? Of heb jij nog andere tips?

Als je trouwens nog op zoek bent naar een waardevol boek, kan ik je van harte aanraden eens op mijn 'lijst' te kijken!



Reacties

  1. Ik heb mijn boeken ook al heel lang op alfabetische volgorde staan en dat is echt heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons staan ze per 'soort' op een plank: Biebboeken, kinderbijbels e.d., 'goede' boeken voor ons en een plank met de Bijbel met kanttekeningen en andere Bijbel verklaringen. De planken zijn dan weer ingedeeld op hoogte en kleur, vaak zijn series (bijv. bij de kinderbijbels) ook allemaal wel zo'n beetje dezelfde hoogte en kleur, dus die staan dan allemaal bij elkaar. Verder zetten we de boeken waar we in bezig zijn op het plankje bij de biebboeken zodat je die makkelijk kunt vinden. De lees- en kinderboeken staan in een andere kast/ op zolder ivm ruimtegebrek...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!