Handige en leuke tips

Soms heb je van die dagen dat je zou willen dat je je hele huis in één dag schoon en opgeruimd was. Heerlijk lijkt mij dat. Ik weet wel dat dit natuurlijk niet kan - en onderstaande spreuk bevestigd dat maar weer eens - maar heel soms verlang ik ernaar.

Het hele huis in één dag proberen op te ruimen 
is net zoiets als een taart in één hap naar binnen willen werken. 
Je zou erin stikken. Punt voor punt is de enige manier.
Donna Smallin

Om het huishouden leuk te houden en om zelf enthousiast te blijven, lees ik zelf vaak boeken over het huishouden, opruimen en organiseren. Zo komt bovenstaande tip uit het boekje  'De 1- minuut organizer' 500 tips voor een opgeruimd leven. Het is een klein, praktisch boekje met talloze tips. Wanneer je dit boekje leest, krijg je direct zin om aan de slag te gaan! 
Vind je het leuk om het te lezen? Het is nu sterk afgeprijsd bij Bol.com. Ik zou zeggen... bestel het!
Misschien vind je op deze manier weer inspiratie om na de vakantie weer met frisse moed je huishouden op te pakken.


Een leuke website met handige tips is www.huishoudplaza.nl . Op deze website staan talloze tips, schema's en recepten. Ook kun je lid worden van een forum en kun je adviezen lezen over bepaalde producten.


Ben je je koelkast aan het opruimen en schoonmaken en kom je nog diverse (houdbare) restjes levensmiddelen tegen waarvan je niet weet wat je ermee moet? Kijk dan eens op www.smulweb.nl Geef op wat je nog in de (koel)kast hebt liggen en smulweb zoekt daar recepten bij! Erg handig.

De volgende keer dat je jezelf hoort klagen over gebrek aan TIJD, 
roep je jezelf tot de orde.
Tijd hebben we allemaal. 
Hoe we die gebruiken, is onze eigen keus.
D. Smallin

Reacties

  1. Leuk blogje. Niet dat ik nu heel hard aan het werk ben in het huishouden op dit moment maar het heeft altijd wel mijn interesse.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!