Voorraadbeheer

We hebben een heerlijke rustige vakantie gehad de afgelopen weken en we hebben af en toe ook wat geklust rondom en in het huis. Eén van de dingen die mijn man heeft gedaan - en waar ik hem zeer dankbaar voor ben - is het opknappen van onze voorraadkelder. Hij heeft de muren afgekrabd en voorzien van een dikke laag coating die schimmel tegengaat.

Voor...
Voor mij was dit aanleiding om mijn voorraad die in deze kelder staat te bekijken en eens na te denken over mijn 'voorraadbeheer'. Het is namelijk de afgelopen maanden veel voorgekomen dat langzaam maar zeker mijn voorraad in de kelder weer 'opgegeten' werd met als gevolg... een bijna lege kelder. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik had dit tijdig aan moeten vullen zodat er ook daadwerkelijk een voorraad staat voor normaal gebruik en noodgevallen.

Enfin... ik heb mij de afgelopen week eens over een nieuwe lijst gebogen en deze opgesteld. Vervolgens hebben we de voorraad helemaal aangevuld en ik ga vanaf nu trouw bijhouden wat er uit de kelder verdwijnt. Dit wil ik er natuurlijk ook weer in terug hebben zodat de voorraad op peil blijft.

Na...

En met voorraad!

Heb jij ook een kelder of een grote voorraadkast? Lukt het jou om die een beetje bij te houden en hoe doe jij dat?

Reacties

  1. Ik heb een basislijst met alle artikelen en de aantallen die ik op voorraad wil hebben. Eens per maand (toevallig vandaag) loop ik met deze lijst langs mijn voorraad. Ik noteer hoeveel er nog is. De rest moet ik dus aanvullen. Ik doe deze boodschappen altijd de eerste donderdag van de maand. Zo hoef ik de rest van de maand alleen nog verse dingen te kopen en grijp ik toch nooit mis!
    Trouwens: je kelder is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb helemaal geen voorraad in huis, dacht ik. Dus ben ik maar even gaan googelen wat ik eigenlijk aan voorraad in huis moet hebben ;-) http://www.culy.nl/inspiratie/9-ingredienten-die-je-altijd-in-je-voorraadkast-moet-hebben/

    Toen ik dat las, bleek dat ik toch wel een klein beetje voorraad in huis heb: bakspullen, kruiden, pasta en rijst. We hebben geen kelder. Wel een lange/hoge keukenkast met 5 planken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er weer netjes uit, die kelder! Leuk! Wij hebben nu een handige grote keukenkast en straks in het nieuwe huis hebben we ook een kelder. Ik begreep wel dat het er 's winters soms best vochtig is, dus ik weet nog niet goed wat ik er wel en niet kan bewaren... Maar dat vinden we nog wel uit :-)

    (ik zou het handig vinden als ik op dit blog met mijn naam+url kan reageren, dan hoef ik niet op dit google-account in te loggen!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ook reageren via OpenID Maggie. Misschien is dat een optie voor de volgende keer?

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!