Genoeg - voor iedereen die meer wil doen met minder

Het tijdschrift Genoeg heette vroeger de Vrekkenkrant. Dit zal waarschijnlijk veel mensen nog wel bekend in de oren klinken. Als ik heel diep nadenk, herinner ik mij dat ik in het verleden wel eens een stapeltje van deze kranten heb aangevraagd en zelfs 'De Vrekkenkrant compleet' wel eens gelezen heb. De titel die het blad nu heeft, klinkt overigens veel positiever! 


In de jaren die volgden, heb ik af en toe wel eens een nummer gekocht bij de boekhandel en vind altijd dat er inspirerende artikelen instaan. Via een ander weblog zag ik onlangs dat de lay-out, het formaat en de dikte van Genoeg erg veranderd waren en dit was voor mij aanleiding om eens een recensie-exemplaar aan te vragen. Ik ontving het lentenummer van 2015 en van 2016. Erg leuk!
De inhoudsopgave van het lentenummer 2016 heeft een fleurige uitstraling.
Waar gaat het blad over? 
Genoeg is een onafhankelijk tijdschrift en internetplatform voor iedereen die meer wil doen met minder. 'Genoeg biedt vier keer per jaar inspiratie en praktische informatie voor een creatiever leven met minder geld', aldus de website.

Elk nummer van het kwartaalblad bevat een thema en bestaat steeds uit vier delen.

Gelukkig met genoeg
Weinig bezitten, uit noodzaak of keuze, kan heel rijk voelen. Lees de inspirerende verhalen.

Genoeg voor iedereen
Hoeveel is genoeg? Over eerlijk delen in de overvloed en voldoende overhouden voor de generatie na ons.

Geld genoeg
Kritisch kiezen en vrolijk besparen. Over de grote economie en het kleine huishoudboekje.


Praktisch genoeg
We doppen onze eigen boontjes en maken dingen lekker zelf. Origineel, goedkoop, en vaak beter voor het milieu. Een gids voor huis en tuin. En overal: handige tips!


Vind je het leuk om een (proef)abonnement op Genoeg aan te vragen? Kijk dan eens via deze link of er iets voor je bijzit. Vier keer per jaar een berg informatie en leesvoer over bezuinigen en consuminderen; dat werkt vast inspirerend! Je kunt ook de gratis nieuwsbrief aanvragen.


Reacties

  1. Van de Vrekkenkrant heb ik alle nummers nog. Ik las het altijd met plezier. Ik heb mijn abonnement opgezegd toen ik vond dat er teveel spiritueel getinte artikelen inkwamen. Ik lees het blad nu wel weer eens via de bibliotheek.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je gelijk in Marijke. Dit artikelen sla ik ook vaak over ;)

      Verwijderen
  2. Heerlijk blad. Ik heb een aantal jaar een abonnement gehad. Maar na een paar jaar had ik wel weer gezien. Je ziet dan vaak toch dat onderwerpen, al is het in een ander jasje, weer terug komen. Via de bibliotheek weer eens lezen is een goed idee :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat je hem terugziet onder het bericht!
Wanneer je anoniem wilt reageren, is het wel fijn als je even je voornaam vermeldt!